تمرین های تقویت ذهنی
کسب و کار - 23 شهریور 1401

تمرین های تقویت ذهنی

تمرین های تقویت ذهنش
حتما شنیده‌اید که می‌گویند دانش قدرت می‌آورد.
اما فقط دانش کاربردی باعث قدرت می‌شود-دانشی که بتوان آن را در راستای هدفی به کار گرفت تا به نتیجه یا سودی دست یافت.اگر دانش همه چیز بود، همه کتابدار ها ثروتمند بودندزیرا در احاطه میلیون ها دانش قرار داشتند.
تمرین های زیر کمک می‌کند اهداف و مسائلی را مشخص کنید که می‌خواهید از خلاقیت و دانش خود برای حل آن‌ها استفاده کنید.
روش فهرست سریع
نخستین تمرین این است که در 3 ثانیه یا کمتر پاسخ سوال زیر را بنویسید: در حال حاضرسه هدف مهم زندگی شما کدامند؟
این روش را ((فهرست سریع)) می‌نامند. وقتی فقط 30 ثانیه برای نوشتن سه مورد از مهم‌ترین اهداف زندگی وقت داشته باشید، اهداف واقعی نمایان می‌شوند و گاهی شما را متعجب می‌کنند.
بیش از 80درصد افراد سه هدف مهم زندگی را اینگونه نوشته می‌نویسند: هدف‌مالی، هدف خانوادگی و هدف سلامتی باید هم اینطور باشد. این موارد سه هدف مهم در زندگی بیشتر افراد است.
سوالات بیرحمانه
رهبری توانایی حل ‌مسئله است. موفقیت توانایی حل ‌مسئله است. تنها چیزی که میان شما و دستیابی به اهداف قرار دارد، انواع مسائل و موانع است. آن‌ها چه هستند؟ تمرین بعدی تمرکز بر موضوعی است که جیم کالنیز آن را ((سوالات بیرحمانه)) می‌نامند. یعنی سوالاتی که شما را مجبور میکند بر مسائل تمرکز کنید.
در قدم نخست این سوال کلی را از خود بپرسید: سه مسئله دشوار امروزمان چیست؟
سپس می‌توانید این سوال را بسط داده و آن را در هر حوزه مهم از کسب و کار خود مطرح کنید
هفت سوال مهم در کسب و کار
1.امروز سه مسئله بزرگ کسب  و کارمان چیست؟
2.امروز سه مسئله بزرگ مالیمان چیست؟
3.امروز سه مسئله بزر فروشمان چیست؟
4.امروز سه مسئله بزرگ ما در حوزه رقابت یا بازار چیست؟
5. امروز سه مسئله بزرگ مادر مورد افراد چیست؟
6.امروز سه مسئله بزرگ ا در خوزه محصولات و خدمات چیست؟
7. سه گام مهمی که می‌توان فوراً برای بهبود نتایج کسب و کار برداشت، کدامند؟
توانایی پرسیدن این سوالات و ارائه پاسخ های دقیق به آن‌ها و سپس اجرای راه‌حل مشکلات مشخص شده، عاملی حیاتی و تعیین کننده در موفقیت کسب و کار است.
استفاده از قانون 20/80
قانون20/80 هم در مورد مسائل کاری و هم شخصی کاربرد دارد. یعنی 80 درصد مسائل، موانع، سختی‌ها، نگرانی‌ها و ملاحظات، درون شما یا کسب و کارتان نهفته است و فقط 20 درصد آن‌ها ناشی از عوامل یا افراد خارجی است.
گام نخست متفکرین برتر این است که مسئله را به وضوح مشخص میکنند و سپس می‌پرسند (( چیه چیزی درون من یا شرکتم موجب بروز این مسئله شده است؟))
ایده‌ال گرایی را تمرین کنید
رهبران رویاپردازاند. رویا یعنی توانایی تجسم شرایط ایده‌ال آینده، برگشتن به زمان حال و طراحی برنامه‌ای رسیدن از شرایط کنونی به جای که می‌خواهید در آینده باشید.
اگر می‌توانستید یک چوب جادویی را تکان دهید و آینده کسب و کارتان را از هر نظر عالی کنید، چه شکلی پیدا کرد؟ با امروزتان چه تفاوتی داشت؟ مهم تر از همه اینکه نخسیتن گامی که باید برای رفتن از جایگاه فعلی به جایگاه مطلوب در آینده بردارید، چیست؟
همین امروز نخستین گام را مشخص کرده و فوراً آن را اجرا کنید. همه موارد دیگر به دنبال آن خواهند آمد. خبر خوب اینکه همیشه می‌توانید حداقل یک گام بعد را هم ببینید. ممکن است همه مسیر خود به سوی آینده را نبینید، اما همیشه می‌توانید یک گام بهد را ببینید. اگر تا آنجا که قابل دیدن است، پیش بروید، ادامه مسیر را هم خواهید دید.
ایده‌آل‌گرایی روشی اثبات شده ((تفکر عملکرد عالی)) است. با تجسم شرایط ایده‌آل آینده و سپس با نگاه به زمان حال و جایی که امروز در ان قرار دارید، بینش فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورید و همه کار‌هایی که می‌توانید از امروز انجام دهید تا آن کسب و کارتان عالی آینده را خلق کنید، می‌بینید.
سوالات جادویی
از خودتان بپرسید :((اگر بدانید شکست نمی‌خورید، چه کار بزرگی را امتحان می‌کنید؟))
فرض کنید هنوز چوب جادویی خود را دارید. میتوانید آن را تکان دهید و به هدفی در زندگی‌تان برسید. اگر چنین چیزی ممکن بود، رسیدن به کدام هدف بیشترین اثر مثبت را بر زندگی‌تان داشت؟
پاسختان هرچه که باشد آن را بنویسید، برنامه‌ای تهیه کنید و هر روز بر آن کار کنید. نخستین گام را بردارید. کاری انجام دهید. هر کاری که باشید. اما هر روز روی این هدف اصلی کار کنید، انجام دهید هر کاری باشد. اما هر روز روی این هدف اصلی کار کنید، یعنی هدفی که دستیابی به آن موجب اغییر بزرگی در زندگی‌تان می‌شود.
  

 

دیدگاه ها

بیان دیدگاه

تمام حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد