القا ضمیر ناخودآگاه
موفقیت - 15 شهریور 1401

القا ضمیر ناخودآگاه

ابتدا هرگونه افکار منفی را از ذهن خود بیرون کرده و مشتاقانه و به طور واقعی تصمیم بگیرید از این ضمیر برای رسیدن به اهداف خود کمک می‌گیرید. بعد از اینه تفکر مثبت پیدا کرده‌اید و خالصانه در انتظار کمک از ضمیر برای رسیده به اهداف خود شدید، در اتاقی نسبتا ارام و ساکت بر روی تخت یا زمین بحالت طاق باز دراز بکشید، چند نفس عمیق بکشید. سپس سعی کنید تمامی عضلات بدن را کاملا شل و آرام کنید. بعد از اینکه عضلات آرامش کاملی پیده کرده‌اند، بحالت آرام و خونسردبا استفاده از قوه تخیل شروع به القائاتی در ضمیر ناخوداگاه بکنید. فرضاً اگر می‌خواهید تمرکز حواس خود را بهبود ببخشید کافیست حدود 3 دقیقه خود را طوری تصور کنید که دارید کتاب مشکلی را با تمرکز کامل می‌خوانید و تمامی مطالب آن را بخوبی  می‌فهمید. اگر میخواید در کنکور قبول شوید باید در رشته مورد علاقه خودتان را در ضمیر ناخودآگاه القا کنید. همینطور بخاطر سپردن صحیح و سریع مطالب، تقویت حافظه و... بنابراین هر هدفی که دارید باید بعد از بدست آوردن آرامش کامل برای القا کردن در ضمیر ناخودآگاه  مشتاقانه و با دید مثبت القا کنید.
طرز القا کردن در ضمیر ناخودآگاه بطور خلاصه:
تفکر مثبت
چند نفس عمیق
آرامش کامل
القا در این ضمیر با استفاده از قوه تخیل
اما یک نکته مهم ممکن است بپرسید که چرا روش بخاطر سپردن مطالب، بهبود تمرکز حواس، تقویت حافظه و... را باید در ضمیر ناخودآگاه القا کرد، آیا فقط القا هدف نهایی در این ضمیر کافی نیست؟ چرا که همه این کارها برای قبولی در کنکور یا هر امتحانی است. در پاسخ باید گفت:
اولاً القا هدف نهایی در ضمیر ناخودآگاه کاملا ضروری و مفید است ولی اگر شما اهداف کوچک‌تری که در ارتباط با هدف نهایی را دوچندان خواهد کرد.
ثانیاً این اهداف بظاهر کوچک هر کدام هدف مجزا و مهم هستند. مثلاً شما با القا تمرکز حواس در ضمیر ناخودآگاه نه تنها موقع خواندن مطالب درسی بلکه برای خواندن هر مطلب دیگری و یا در انجام هرکاری تمرکز خواهید داشت.
ثالثاً فقط القا هدف بسیار بزرگ و مبهم در ضمیر ناخوآگاه اثر چندانی ندارد. مثلا داشتین آینده درخشان. اگرچه این هدفبسیار مطلوب و خوب است. ولی هدف فوق العاده بزرگی است و تنها القا کردن آن در ضمیرناخودآگاه کافی نیست. باید ببینید چه کارهایی برای داشتن آینده درخشان لازم است.آن اهداف کوچکتر را هم باید در ضمیر ناخودآگاه القا کنید. هرچه عمل القا صحیح تر و دقیق تر باشد ضمیرناخودآگاه بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته، بهتر برنامه ریزی کرده و در جهت رسیده به هدف صورت گیرد رعایت نکات زیر ضروریست:
.1 باید با دید و فکر کاملاً مثبت عمل تلقین بخود صورت گیرد.
.2 باید مشتاقانه در آرزوی رسیده به هدف باشید و هدف برای شما مهم باشد.
.3 هرچقدر هدف بزرگتر و مهم تر باشد عمل تلقین بخود باید بمدت بیشتری انجام گیرد. مثلاً برای بیدار شدن هنگام صبح بدون زنگ ساعت، چند بار تلقین بخود در شب قبل کافیست. ولی برای افزایش تمرکز حواس باید هر شبانه روز دو بار و حداقل بمدت 20 روز عمل تلقین بخود صورت گیرد.
.4 القا کردن فکری و گفتاری تاثیر چندانی ندارد. یعنی اگر شما فقط با صدای بلند چند بار تکرار کنیدکه من میخواهم در رشته پزشکی قبول شوم یا فقط به آن فکر بکنید تاثیر چندانی ندارد. مهم آنست که با استفاده از قوه تخیل آن صحنه و آن حالت دانشجو بودن را تجسم کنید. تجسم کردن آن حالت مهم است که بر زبان جاری کردن و آن اصولاً برای القا کردن در ضمیر ناخودآگاه نیازی به بلند ادا کردن جمله نیست فقط کافیست که شما مشتاقانه با تفکر مثبت آن حالت را تجسم کنید . همیشه تصویر ذهنی مثبتی نسبت به هدفتان داشته باشید.
.5 تجسم کردن شما مطلقاً نباید با شک و تردید همراه باشد بلکه باید اعتقاد و ایمان کاملی داشته باشید که مثلاً در رشته مورد علاقه خودتان قبول خواهید شد و از آنجا که یقین دارید در آن رشته قبول میشوید باید دانشجو بودن آن رشته را با اشتیاق تجسم کنید.
.6 نوع تجسم نباید هر روز عوض گردد. مثلاً اگر از این ضمیر برای بهبود تمرکز حواس استفاده میکنید باید برای مدتی از یک نوع تجسم استفاده کنید. فرضاً تجم اینکه کتاب فیزیک را با تمرکز میخوانید، نه اینکه یک روز تجسم کردن کتاب فیزیک، روز بعد تجسم اینکه کاری را با تمرکز انجام میدهید و ... البته القا کردن چند عمل با هم در ضمیر ناخودآگاه اشکالی ندارد ولی نوع تلقین بخود برای هر عملی نباید هر روز عوض گردد.
.7 دفعات تمرین. برای موارد مختلف متفاوت است.
.8 زمان تمرین از هر زمانیکه آمادگی کافی داشته باشید میتوانید برای انجام تمرین استفاده کنید ولی بهترین زمان، شب قبل ازخواب و صبح به محض بیدار شدن است. چرا که این دو زمان،زمان هایی سلف هیپنوتیزم یا زمانهایی هستند که شخص بسیار تلقین پذیر می باشد و هرنوع القائاتی که بطور صحیح و با دید مثبت در این زمان انجام پذیرد بسیار موثر خواهد بود.
حداقل یک بار از تمرینات باید شب قبل از خواب صورت گیرد زیرا که بعد از تمرین شخص بخواب می‌رود و در واقع ضمیر ناخودآگاه بیدار نیست و اطلاعات دیگری به ضمیر ناخودآگاه نمی‌دهد و ضمیر ناخودآگاه راحت‌تر میتواند بر روی اطلاعاتی که قبل از خواب به او داده می‌شود عمل پردازش انجام دهد.  
9. ضمیر ناخودآگاه بر روی القائاتی که در اخرین مرحله صورت گیرند بیشتر عمل خواهد کرد. بنابراین مورد بسیار مهم را باید در آخرین لحظات قبل از خواب در ضمیر ناخودآگاه القا کرد. فرضا اگر بخواهید بهبود تمرکز حواس، بیدارشدن هنگام صبح راس ساعت مقرر و و درمان افسردگی برای شما از موارد دیگر مهم‌تر است باید القائات مربوط به درمان افسردگی را در آخرین مرحله انجام دهید. چرا که بعد از این القائات شخص بخواب می‌رود و عمل ضمیر ناخودآگاه بر روی آخرین القائات بهتر خواهد بود.

10. مدت تمرین. کل زمان صرف شده برای هر تمرین حداکثر 7-8 دقیقه است. بنابراین این مدت کم و آن هم قبل و بعد از خواب می‌توانید به پیشرفت‌های اعجاز انگیزی برسید.

11. تا حد ممکن تمرینات را به طور مرتب انجام دهید یک روز انجام دادن، دو روز انجام ندادن تمرینات تاثیر آنرا بسیار کم خواهد کرد.

12. توصیه میشود که در ابتدا از این ضمیر برای افزایش تمرکز حواس و یادگیری و بخاطر سپاری بهتر مطالب استفاده نمایید. تا در هنگام مطالعه راندمان و کارآیی بسیار بالایی داشته باشید. البته اگر ناراحتی روحی خاصی مانند افسردگی دارید حتما آنرا درمان کنید و بعد سراغ مطالعه بروید.

13. اگر در یک مورد با استفاده از ضمیر ناخودآگاه پیشرفت چندانی نداشتید به هیچ وجه ناامید نشوید. ممکن است تفکر کاملا مثبت نداشتید. القائات را بطور صحیح انجام نداده اید و یا واقعا موانع اساسی برای رسیدن به آن هدف وجود داشت. قطعا در بسیاری از موارد دیگر راهنمایی بسیار خوبی  برای شما خواهد بود.

14. اگرچه برای حل همه مشکلات و مسائل زندگی نمیتوان و نباید هم از ضمیر ناخودآگاه استفاده کرد اما با این وجود موارد استفاده از این ضمیر بسیار زیاد است و بیشترین استفاده از آن مربوط به مسائلی است که بنحوی به ذهن و تفکر و روان فرد مربوط میشوند از قبیل بهبود تمرکز حواس، تقویت حافظه، قبول شدن در کنکور و امتحان، بخاطر سپاری صحیح و سریع مطالب خوانده شده، غلبه بر اضطراب و هیجان و موقع سخنرانی و امتحان، بیدار شدن هنگام صبح بدون زنگ ساعت، درمان افسردگی، درمان بیخوابی، درمان خواب زیاد، یادگیری زبان خارجی، درمان بسیاری از مشکلات روانی و...

موارد استفاده از ضمیر ناخودآگاه:
موارد استفاده از این ضمیر بسیار زیاد است. در این زیر فقط تعدادی از آنها که بیشتر مورد نیاز می باشد از این ضمیر آمده است. در سایر موارد شما می‌توانید همانند موارد زیر و بر اساس اطلاعاتی که درباره نحوه کار این ضمیر بدست آورده اید عمل کنید.
بهبود تمرکز حواس
تقویت حافظه
آمادگی برای امتحانات 
غلبه بر اضطراب و هیجان هنگام امتحان و سخنرانی 
غلبه بر اضطراب هنگام امتحان
قبول شدن در رشته مورد علاقه
بخاطر سپاری صحیح و سریع مطالب خوانده شده 
درمان افسردگی
درمان بیخوابی
درمان خواب زیاد
بیدار شدن هنگام صبح بدون زنگ ساعت
بادگیری زبان خارجی
بخاطر اوردن مطالب فراموش شده 
سایر موارد...

دیدگاه ها

بیان دیدگاه

تمام حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد