مهندس علی باقری
متولد: 1360
دارای تجربه ی بیش از 26 سال فعالیت، در زمینه فروش و بازاریابی
سوابق شغلی:
- شركت چيني بهداشتي مرواريد
سال 1384 الی 1388
سمت: کارشناس و سرپرست فروش ستاد
فعالیت های انجام شده:
- ارائه و طراحی استراتژی فروش.
- کمک به بخش بازرگانی جهت برندینگ محصولات جدید.
- پیگیری و افزایش فروش و ارتباط مستمر با نمایندگی های فروش در کشور.
- بررسی نیازمندیهای نمایندگان فروش در کل کشور و همگام سازی با بخش تولید.
سال 1388 الی 1391
سمت ها: سرپرست ارشد مركز فروش تهران،سرپرست تیم بازاریابی
فعالیت های انجام شده:
- پالايش بازار و اعتبارسنجی مشتریان.
- طراحی و پیاده سازی استراتژی های فروش.
- سرپرستیگروه علمی ندای محیا (MedRep Mangment).
- بررسي و كنترل پروسه هاي CRM (مديريت ارتباط با مشتري).
- زون بندی جدید کل مجموعه با استفاده از میزان خرید و پتانسیل مشتریان.
- ارتقاء سطح فني نمایندگان فروش از طریق برگزاری جلسات آموزشی مستمر(آموزش Body Language، مدیریت بحران، Self Management و..)
- شرکت سامان تجارت (FILORGA)
از سال 1391 الی 1392
سمت: معاونت فروش و بازاریابی
فعالیت های انجام شده:
- اعتبارسنجی مشتریان بالقوه و بالفعل.
- بررسی و جذب نمایندگان فروش استانی.
- لانچینگ ،برند سازی و Arrange management
- حضور در نمایشگاه های تخصصی و معرفی محصولات در تهران.
- طراحی و اجرای planning Brand در تهران،کرج،تبریز و رشت.
- ایجاد ارتباط با پزشکان مطرح در سطح تخصصی و عمومی استان تهران.
- برگزاری جلسات مستمر جهت معرفی محصولات و آموزش کارشناسان فروش برون سازمانی.
- شرکت التیام دارو و آدوراطب
از سال 1392 تا 1395
سمت: نماینده و کارشناس فروش استان تهران
از سال 1395 الی 1397
سمت: مدیر فروش و بازاریابی
فعالیت های انجام شده:
- عقد قرارداد با نهاد ها و سازمان ها
- راه اندازی شعبه شماره 2 مرکز بیمه ی.
- آموزش فروش و بازاریابی کلیه رشته های بیمه ای.
- مشاوره جهت افزایش فروش و افزایش ضریب نفوذ برای همکاران.
- آموزش بازاریابان و فروشندگان سایر نمایندگان فروش: درون و برون سازمانی.
از سال 97 تا 99
سمت: کارشناس، مدرس و مشاوره ارشد مدیر فروش
فعالیت های انجام شده:
- آموزش کارشناسان فروش جدید سازمان
- سیستم سازی فروش عمده به مراکز درمانی
- زون بندی مناطق تحت پوشش استان تهران
- افزایش کمی و کیفی مشتریان و افزایش برد فروش
- برندسازی و بازاریابی مشتریان جدید در حومه شهر تهران
از سال 1400 تا 1402
سمت ها: مدیر فروش و مدیر بازرگانی
فعالیت های انجام شده:
- بهینه سازی عملکرد تولید بر اساس نیازسنجی مشتریان
- افزایش برد فروش کم هزینه: از طریق افزایش کارشناسان برون سازمانی
- همگام سازی کیفیت تولیدی با تیم فروش از طریق جلسات مستمر Qc و تیم فروش
- مدیریت تخصصی مشتریان (تبدیل مشتریان ناراضی به دائم و مشتریان دائم به وفادار)
- پالایش بازار و بررسی رقبا از طریق مشتریان و حضور مستمر در نمایشگاه های تخصصی
- ارتقاء فنی کارشناسان فروش از طریق آموزش روش های نوین فروش و افزایش خودآگاهی
- عقد قرارداد و تعامل با شرکت ها و کارخانجات تولیدی:
کاوه، بلورگمین، دکتر کامکار، پویایش، چوکا، راشا کاسپین، سود گوهر، کاغذ میثم، کاوا و...
از سال 1402 تا کنون
سمت: موسس و مدیرعامل
مشاوره، تدریس و منتورینگ تخصصی به صورت خصوصی در زمینه های:
دوره هاي آموزشي و تخصصی:
- دوره بازاريابي و فروش (توسط پروفسور آقای دكتر بلوريان تهراني).سال 1384
- دوره اصول و فنون مذاكرات (آقای دكتر حيدري) دانشگاه مديريت تهران .سال 1386
- دوره مهارت های بازاریابی (استاد آقای دکتر محمودی) دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران.سال 1387
- دوره اصول و فنون مذاكرات (استاد دكتر اسکندری) دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران.سال 1388
- دوره بازاريابي و فروش (توسط پروفسور آقای دكتر بلوريان تهراني).سال 1389
- دوره استراتژی های فروش (آموزش حین خدمت).سال 1394
- دوره مهارت های فروش و روش های جدید تجارت در ایران (استاد عرشیانفر) موسسه عرشیان گروپ.سال 1397
- دوره مهارت های عصبی کلامی (NLP) استاد دکتر مجتبی حورایی سال 1401
- دوره EQ و فن بیان(دکتر یحیی علوی) موسسه آیا سال 1402
- دوره اصول و فنون مذاکره (دکتر شعبانعلی) سال 1403