با ظهور هوش مصنوعی بسیاری از کسب و کارها در حال تغییر و تحول هستند و بیم آن میرود که بسیاری از مشاغل و کسبوکارها تحت تأثیر شدید قرار بگیرند. از طرفی کسبوکارهایی که به نحو بهینه از هوش مصنوعی استفاده میکنند توانستهاند مزیت رقابتی بالایی ایجاد کرده و به سودهای بزرگی دست بیابند. به طوری که آمازون سال گذشته اعلام کرد که بیش از یکسوم سودش را از هوش مصنوعی به دست میآورد.
نکتهای که باید به آن توجه کرد این است که هوش مصنوعی فقط بخش مولد، مثل چتجیپیتی و میرجرنی نیست. هوش مصنوعی قدرت بالایی در بهینهسازی و افزایش بهرهوری و سرعت در بخشهای مختلف سازمانها و شرکتها دارد. هوش مصنوعی میتواند در بخشهای عملیات، منابع انسانی، فروش، بازاریابی، لجستیک، تصمیمگیری و فنی به کار گرفته شود و بخش بزرگی از هزینههای کسبوکارها را کاهش دهد.
این تحولات باعث شده کسبوکارهایی که از هوش مصنوعی استفاده میکنند بتوانند خدمات و محصولاتشان را با سرعت و کیفیت بالاتر و قیمت پایینتر عرضه کنند و شکاف بزرگی بین خود و رقبایشان ایجاد کنند.اما به کارگیری هوش مصنوعی نیز نیاز به تخصص و سرمایهگذاری دقیق دارد. بسیاری از سازمانهایی که تلاش داشتهاند از هوش مصنوعی استفاده کنند، به دلیل نداشتن تخصص کافی باعث هدررفت منابع و سرمایه شدهاند. از این رو در این سمینار در تلاشیم که مسیرهای استاندارد و پتانسیلهای قدرتمند هوش مصنوعی را که باعث افزایش بهرهوری کسبوکارها میشود، ارائه کنیم. بعد از این سمینار تخصصی انتظار میرود بتوانید اولین قدم را برای استفاده از هوش مصنوعی به درستی بردارید و در ادامه چالشها و مزایا را بهتر شناسایی کنید.